🢂Gtag ‑ consent
Uzyskiwanie zgody za pomocą rozszerzenia Tag Assistant
W pierwszej części kodu, po pełnym załadowaniu dokumentu zostanie wywołana funkcja, która konfiguruje zgodę na przechowywanie różnych typów danych przez Google Tag Manager (gtag) na "denied" (odmowa). Obejmuje odmowę przechowywania danych reklamowych, danych analitycznych, danych użytkownika reklam, personalizacji reklam, przechowywania funkcjonalności, przechowywania personalizacji oraz przechowywania związanych z bezpieczeństwem.
Domyślny stan zgód - odmowa
$(document).ready(function () {
gtag('consent', 'default', {
ad_storage: 'denied',
analytics_storage: 'denied',
ad_user_data: 'denied',
ad_personalization: 'denied',
functionality_storage: 'denied',
personalization_storage: 'denied',
security_storage: 'denied',
});
});
W drugiej części, zdarzenie 'load', 'resize' i 'scroll' okna przeglądarki, ustawia się zgodę na wszystkie wcześniej wymienione typy przechowywania danych na "granted" (zgoda). To oznacza, że po załadowaniu strony, jej zmianie rozmiaru lub przewijaniu, zgoda użytkownika na przechowywanie i przetwarzanie jego danych przez funkcje śledzenia zostanie ustawiona na udzieloną (granted).
Trochę to naciągane, jednak nie to jest celem tego wpisu, a jedynie zaprezentowanie rozwiązania.
Zmiana udzielonych zgód
$(window).on('load resize scroll', function () {
gtag('consent', 'update', {
ad_storage: 'granted',
analytics_storage: 'granted',
ad_user_data: 'granted',
ad_personalization: 'granted',
functionality_storage: 'granted',
personalization_storage: 'granted',
security_storage: 'granted',
});
});